مقدمة

المنصب الحالي: أستاذ مشارك
البريد الإلكتروني: dr.tanvir@gulfuniversity.edu.bh
اللقب: أستاذ مشارك
الكلية: كلية العلوم الإدارية والمالية
القسم: المحاسبة والعلوم المالية

المؤهلات الأكاديمية

    • B.Com. (Hons.)
    • M.Com.
    • Diploma in Business Management (DBM)
    • PhD. (International Finance)
    • Six Sigma Green Belt Certification
    • Certified Project Management Professional (PMP) from the Project Management Institute (PMI)

العضويات المهنية

    • Project Management Professional (PMP)® – Membership No.: 5668626, United States of America
    • Certified Corporate Director, Institute of Directors – Membership No.: M-2269, India
    • Alumnus-Indian Statistical Institute (ISI), New Delhi, India
    • Alumnus- ICFAI University, Dehradun, India
    • Alumnus – Aligarh Muslim University, India

Teaching & Learning Statement

My goal is to guide students in becoming finance experts. My teaching and learning statement revolves around equipping students with the necessary knowledge and skills to navigate the complex world of finance effectively.

I strive to provide a comprehensive understanding of finance principles, promote practical application through case studies and real-world examples, foster critical thinking and analysis for informed decision-making, encourage collaboration and communication skills, emphasize ethical awareness and social responsibility, cultivate a mindset of lifelong learning, and create an inclusive and respectful learning environment.

الخبرة

21 years

الإهتمامات البحثية

International Finance, Information Technology, Fintech, Knowledge Management, Entrepreneurship

المنشورات المختارة

    • S. J. Quraishi, R. L. Khan, T. M. Hussein, V. Saxena, S. Chaudhury and A. Rastogi (2022), “A Study of Optimized Proposed Model for Gateway Congestion Control,” 2022 11th International Conference on System Modeling & Advancement in Research Trends (SMART), Moradabad, India, pp. 466-471, doi: 10.1109/SMART55829.2022.10047440.
    • حسين، ت.أغاروال س، ورامان ف. (2022)، معوقات صنع القرار والأداء الاستراتيجي للهنود المشروعات متناهية الصغر والصغيرة والمتوسطة: نهج عشوائي. مجلة وايلاك للعلوم والتكنولوجيا (WJST). https://doi.org/10.48048/wjst.2022.23194;  https://wjst.wu.ac.th/index.php/wjst
    • Agarwal, S., Hussein, T., & Raman V. (2021). The Impact of Branding on bank customer choices through structural equation modelling. Journal of Xi’an University of Architecture & Technology. Volume XIII, Issue 10, pg. 399-405
    • Hussein, T., & Imam, A. (2019). Decision Making Obstacles of MSMEs: A study of Handicraft Export Firms in NCR of India. ALIG Journals-An Initiative of ALIG Educational Society, Delhi-India (AJCMSR).  ISSN: 2320-9925; Vol.1, Issue 1; pg. 1-7
    • Hussein, T. (2018). The Importance of Role of Executors in Institutions Building. Pravish Rajnam Journal of Studies, New Delhi Vol. 10; ISSN 2348 -3652. https://issuu.com/prjs/docs/12_journal_august_2018_vol_10; pg. 10-16
    • Hussein, T., & Chantarungsri, S. (2017). Six Sigma Approach for Quality Improvement of Higher Education Institutions. ALIG Journals-An Initiative of ALIG Educational Society, Delhi-India (AJCMSR).  ISSN: 2320-9925; Vol.1, Issue 1; pg. 1-7
    • Goel, T., Hussein, T., & Goparaju, A. (2016). An analysis of Emotional Intelligence amongst the constituents of Higher Educational Institution; Advances in Economics and Business Management (AEBM); Krishi Sanskriti Publications. p-ISSN: 2394-1545; e-ISSN: 2394-1553; Volume 3, Issue 8; pg. 808-815
    • Hussein, T., & Goparaju, A. (2016). An exploratory analysis for sustainable Knowledge Management System in Higher Educational Institution; Advances in Economics and Business Management (AEBM); Krishi Sanskriti Publications; http://www.krishisanskriti.org/ijbab.php?Id=395; e-ISSN: 2394-1553; p-ISSN (2394-1545; Volume 3, Issue 4; pg. 380-386
    • Hussein, T., & Goel, T. (2016). Impact of Emotional Intelligence in Indian Retail Banking Industry: Challenges and Opportunities; Global Journal of Enterprise Information System (GJEIS). Vol.8, Issue.1; E-ISSN: 0975-1432; P-ISSN 0975-153X; pg. 40-47
    •  

فصول الكتب

    • حسين، ت.، (2014)، "ما وراء المسؤولية الاجتماعية للشركات - دور لمؤسسات التعليم العالي" في إستراتيجية تعزيز المسؤولية الاجتماعية للشركات من أجلميزة تنافسية. عنوان الكتاب: استراتيجية للاستفادة من المسؤولية الاجتماعية للشركات من أجل ميزة تنافسية. الناشر: المعهد من أعضاء مجلس إدارة. نيو دلهي، ISBN 978-81-9063329-9-2، صفحات 99-109.
    • حسين، ت.، وساها، ب.ك.، (2018) "نظام إدارة معرفي قوي في البحث عن موضع"، فرص لطلاب الإدارة عنوان الكتاب: البحث المعاصر في التجارة والإدارة. الناشر: Scholar’s Press ،International Book Market Services Ltd. عضو Omni Scriptum Publishing مجموعة. موريشيوس. ISBN 978-620-2-30911-0

الاهتمامات والأنشطة الأخرى

University Ranking Wizard
arAR